لطفاً این وبلاگ را محبوب کنید:

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی سایت نازک بین ایمنی شغلی پست الکترونیک درباره
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

90/4/30
11:16 ع

قوه ی محترم قضاییه این قدر در برخورد با فتنه ضعیف عملکرده است که سران و بزرگان اصلاحات که اکثریت قریب به اتفاقشان در فتنه مواضع خصمانه گرفتند و یا سکوت تأییدآمیز اختیار کرده بودند، اکنون مدعی حضور در انتخابات گردیده اند؛ براستی حالا گیرم گربه بی حیا، در دیزی چرا بازه؟! آیا کسی نیست که در دیزی را ببندد؟

برخورد قوه ی محترم قضاییه در جریان فتنه آن قدر جای سوال دارد که مرا یاد یکی از داستان های مولوی می اندازد که از اشاره به آن معذورم ولی اصولاً قوه ی قضاییه برای برخورد با مفسدان و فتنه گران و منحرفان کاربرد دارد و گرنه مردم عادی که مشکلاتشان را با ریش سفیدی بهتر از دادگاه و پاسگاه حل می کنند.

یارو مفسد بزرگ اقتصادیست و سالهاست که ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی جلسه می گذارد که با ایشان چه کار کند و تو گویی که این جلسات برای بزرگداشت آقایان و آقازاده برگزار می گردد.

همان مفسد اقتصادی و دوستانش از بس رها ماندند که فکر کردند هر کاری می توانند بکنند حتی فتنه! همان ها با صرف بودجه، توهم و خودبزرگ بینی ایجاد کردند و با پول اجیر کردند و اسیر کردند و کشتند و کشته سازی کردند و بعد هم فرار کردند! بازماندگانشان هم ماندند و گردن کلفتانه طلبکارتر و طلبکارتر و طلبکارتر شدند!

کسانی که زمانی اصلاح طلب نام داشتند و از هر گونه نظارتی اعم از استصوابی و غیر استصوابی و هر گونه ولایت پذیری فراری بودند، اصلاح طلبی را به امتیاز طلبی و بعد به فتنه گری تغییر دادند؛ اینان نیز آن قدر از برخورد قضایی مصون ماندند که سرو تهشان اکنون با ژست مظلومانه مدعی انتخابات و طلبکار از انقلاب هستند.

به راستی چرا قوه ی قضاییه حتی در برخورد با اراذل و اوباش و سارقانی که از قمه و چاقو استفاده می کنند این قدر ضعیف عمل می کند که کم کم همه گیر شود! به راستی چرا قوه ی قضاییه با مفسدان اقتصادی و فتنه گران آن قدر ضعیف عمل می کند که جریان انحرافی نیز در این بلبشوبازار زاییده شود؟!

خداییش با این وضعی که نهادهای نظارتی و قضایی دارند، چرا نباید تفکری متولد شود که این مملکت را مستقیماً امام زمان اداره می کند؟! ای کاش قوه ی محترم قضاییه به جای این که فقط به فکر چند برابر کردن بودجه باشند فکری به حال ضعف هایشان بکنند!

راستی فاتحه ای برای این وبلاگ بخوانید ضرری ندارد!!! چون با وبلاگ ها خیلی زود و سریع برخورد می شود تا احتمالی درس عبرتی برای فتنه گران و جریان های انحرافی گردد!!


nazokbin

90/4/30
9:5 ص

باتفنگش نتوانسته شکارم بکند *** رفته با مطرب و اینترنت وسازآمده است

ناوگانش نتوانسته مهارم بکند *** رفته با لُعبتک؟ چشم نواز آمده است

بمب وموشک نتوانسته بترسانندم *** فیس بوک و توییتر شایعه ساز آمده است

شیمیایی زد ومن باز عقب ننشستم *** با کراک و هروئین تاخت و تاز آمده است

چون لگن شد اثر ناو هواپیمابر *** پخش مه پاره زمه واره به ناز آمده است

بس که از نغمه قرآن و دعا می ترسد *** با رپ و عربده و تپ تپ جاز آمده است

فتنه هایش به بصیرت همه خنثی کردم *** رفته با ساحر و با شعبده بازآمده است

ایسم ها شرقی وغربی همه رسوا گشتند *** فرقه پردازی وعرفان مجازآمده است

من جوانم چوعلی اکبری الگوی من است *** مشق و تدبیرم از او روح نواز آمده است

گر بحقیم، ازانبوه عدوباکی نیست *** مرگ خونین وسعادت به ترازآمده است

من به یک ضربه کنم، چاره ی مکر دشمن *** مبطل منکر و فحشاء نماز آمده است

دشمنی کو به دوصدحیله ز در بیرون شد *** گرکه غفلت کنی از پنجره باز آمده است

جز دو روزی دگر از دولت او باقی نیست *** استقامت کنی آن محرم راز آمده است

بینم آنروز شودبمب ومسلسل خاموش *** بانگ «مَن مهدی ام» ازسوی حجاز آمده است

بنگر، چشم جهان رو به حقیقت واشد *** موج اسلام محمد به فراز آمده است


nazokbin

هنر ،

شبکه اجتماعی
  

90/4/24
4:11 ع

 


ای امام معصوم، ای پرده نشین هشیار، اول ببخش مرا که با این کلام بی جمال، در وصفت ناسپاسی می کنم، می دانم که مشتاق ظهوری و بی حضور ارادتمندان، ظهور مهیا نمی شود و در این حال اینچنین غایبم از محضر عشق و ولا و این است ناسپاسی عظیم.

می دانم دوستمان داری ولی نمی دانم چقدر! همین که به خاطر ندارم صدایت کرده باشم و پاسخت را نه این که شنیده باشم، که ندیده باشم، مهدی جان شرم دارم از اینکه هیهاتت را می شنوم و این چنین غرق حیات شرم آورم خویشم. مهدیا! می دانم که غیبت تو نه از غیبیت توست که از غیبت ماست، ما نیستیم آنجا که باید باشیم، ما غایبیم از جبهه ی حق علیه باطل و چه گزافه گویی ها، ما حتی غائبیم از میدان پیکار با نفسمان. شرم باد بر منی که نه تنها موجب خوشنودی شما نیستم، سیاه ای از اعمال سیاهم را به دستت می دهند که به اشک پدرانه ات، بشوییش و من بازهم چرکم و می گویم که چاکرم!

مهدیا! ای قطب عالم امکان! طاقت دوریت بس سخت، تألم ندیدنت بس غمبار و شرم نگاه به چشمان منورت کشنده، ما مانده ایم و حسرت ندیدنت و کابوس شرم دیدنت. مهدیا! ای عصاره ی تمام انبیاء و اوصیا، مهدیا! ای باقی مانده ی خدا! ای آخرین امید ما! این عزیز دل زهرا! ای مونس دل مولا! ای منتقم خون خدا! ای چراغ هدایت که نه! ای خود هدایت! ای ما را بوسیدن خاک درگاهت آرزو، ای ما را بوییدن هر آه مشکبویت هوس، با دستانی که هست خالی و قلبی که از محبتت حاویست، در سالروز ولادتت، به درگاهت پناه آورده ام از شر خودم، از شر دوستانم، از شر دشمنانم و از شر رزوگار، به خیر کثیر شما.

مهدی جان! خودم، پدرو مادرم و فرزندانم به فدایت؛ هدی، در نامت نهفته است و هدایت خواهان به دنبالت برافروخته، مهدی جان رشته ی محبت ما را با طناب ولایتت در هم آمیز و مگسل آنچه را که ریسمان الهی است. مهدی جان! نسیم هدایت در این هوی، جز از کوی تو برنمی خیزد، پس این تن خسته از گناه و این روح تباه و بی پناه را، حیات بخش به دم عیسویت!. مهدی جان! اگر چه می دانم به کارت نیامده ام مگر بر بارت، لیکن مرا به سان ذره ای از خاک درگاهت که پذیرای جمله پریان و عرشیان است، بپذیر به غلامی و بندگی که گر بشود، بزرگترین افتخارم خواهد بود.

مهدی جان! مهدی جان! مهدی جان! نامت مرا ذکر است و ذکرت مرا لذت؛ تو را نمی خوانم که مدام چیزی بخواهم، می خوانمت چون که دوستت دارم، مهدی جان! مهدی جان! مهدی جان! دوستت دارم.

 


nazokbin

90/4/21
1:54 ع

 

احساس می کنم مدتیست رییس محترم جمهور سخنانی بر زبان می راند که حتی غیر مطلعین را به شک وامی دارد که هدف از بیان این سخنان چه می تواند باشد؟ نمونه اش این که آقای احمدی نژاد درست زمانی که رهبر معظم انقلاب از زیر سوال بردن آمارهای رسمی کشور گلایه می کند، ادعا می کند که آمارهای موجود غلط بوده و برعکس آمارها، وضعیت کشور خیلی بهتر از آمار و ارقام موجود است! در حالی که از قدیم گفته اند حرمت امامزاده را متولی اش باید حفظ کند. اگر قرار باشد دولت آمارهای خودش را قبول نداشته باشد چگونه می تواند به کسانی که انتقادهای جدی به آمار دولت وارد می کنند، انتقاد کند؟! اصولا اگر آمارهای ما غلط است ایراد به چه کسی بر می گردد؟! آیا این که بگوییم آمار ما غلط است و وضع ما بهتر از آمارها است یک نکته ی قابل افتخار است؟! آیا اصلا سیستمی که آمار درستی نداشته باشد می تواند برنامه ریزی صحیح و در ادامه اجرای خوبی داشته باشد؟ اصلا کسی می تواند ادعا کند که بدون آمار و اطلاعات دقیق کاری به درستی انجام داده است؟

بحث این نیست که آمارهای رسمی کشور چقدر دقیق و صحیح است، بحث این است که وقتی رهبر معظم انقلاب از همه می خواهد آمارهای رسمی کشور را محترم بدانند، چرا رییس جمهور چنین اظهاراتی بیان می کند و شخصا اعتبار آمارها را زیر سوال می برند؟! سوال این که اگر رهبر معظم انقلاب چنین انتقادی را بیان نمی کردند، بازهم آقای احمدی نژاد آمار را زیر سوال می برد!؟ نمونه های دیگرش را نیز در مورد توصیه ی رهبر به آرامش و پرهیز از تنش های بی مورد سیاسی مشاهده می کنیم که متأسفانه برای من نشانه ی نامطلوبی به شمار می رود و آن نشانه این است که انگار کسانی که از برد در انتخابات بعدی ناامید شده اند و فرصتی را برای پس از احمدی نژاد در مبارزه با ولایت و نظام ولایی نمی بینند، قصد دارند، فاز بعدی پروژه را هم اینک به اجرا گذارند. یادتان هست که رییس جمهور محترم چندی پیش دولت بعدی را انقلابی تر از دولت فعلی بیان کرده بود ولی با توجه به شرایط موجود که با بصیرت مردم و اصولگرایان واقعی نه سنتی!!! جریان انحرافی و انحرافاتشان شناسایی شده است، دولت فرضی بعدی قصد دارد انقلابی بودنش را در همین دولت نشان دهد. انگار کسی که اولین بار دست ولی را بوسید و دومین بار شانه اش را، و بار دیگر به نشانه ی نارضایتی خانه نشین شد، به سمتی خاص هل داده می شود. 

ای کاش تمام این نوشته صرفا توهمات یک ذهن بیمار باشد اما با کاش گفتن مشکلی حل نمی شود باید دعا کرد و بیدار بود!

 


nazokbin

90/4/20
8:52 ص

طی دستوری که از سوی استانداری گیلان اعلام گردیده است، ساعت کار ادارات به 6/5 تا 13/5 تغییر یافت که احتمال قریب به یقین هدف این تغییر صرفاً صرفه جویی در مصرف برق بوده است اما توجه به چند نکته شاید در این میان انجام نشده است که تقدیم می گردد:

1- اصولاً امکان حضور ارباب رجوع در ساعت 6/5 بسیار بعید بوده و معمولاً تا قبل از ساعت 8 صبح کسی به ادارات دولتی مراجعه نمی کند و مطمئناً در صورتی که اربابان رجوع، الزام به این کار داشته باشند نیز، این مسئله برای بسیاری از آنان خوشایند نمی باشد، به خصوص این که پایان ساعت کاری نیز یک ساعت زودتر انجام می شود و همین مسئله یعنی نارضایتی ارباب رجوع و تضاد با تکریم اربابان رجوع.

2- در شرایطی که ساعت رسمی کشور تغییر نکرده و صرفاً ساعت کار تغییر یابد، با فرض ثابت بودن برنامه های زندگی کارمندان اعم از میهمانی، برنامه های تلویزیونی، خرید، ساعت خواب کودکان و این که ساعت 21 تازه شب می شود، میزان خواب کارمندان کاهش یافته و موجب کسالت و بیماری های ناشی از کم خوابی می گردد.

3- خواب ماندن کارمندان، شق غیر قابل انکار این تغییر ساعت بوده و موجب تأخیرها، جاماندن از سرویس، نارضایتی کارمندان، مدیران و اربابان رجوعی که قرار کاری با کارمندان دارند خواهد شد.

4- کاهش اشتراک ساعت با ساعت ادرات مرکزی و وزارت خانه ها، مطمئناً یک نکته ی منفی از این تغییر ساعت است که در این طرح دیده نشده و یا فکری به حال عواقب آن نشده است.

لازم به ذکر است  که برای این که کارمندی بخواهد ساعت 6/5 در محل کار حضور داشته باشد، حداقل باید ساعت 6 از خانه بیرون برود و این یعنی حداقل ساعت 5/5 باید از خواب برخیزد. حال اگر ساعت خواب طبیعی و استاندارد را 8 ساعت فرض کنیم، ساعت خواب کارمندان عزیز باید 21/5، مقارن ساخت خواب مرغ و خروس ها باشد و این در حالی است که ساعت 21 تازه شب می شود و اگر خود کارمند هم بخواهد در این ساعت بخوابد فرزندانش را که در تابستان به مدرسه نمی روند چه کند و همین مسئله خود موجب درگیری، نارضایتی و ناراحتی کارمندان و خانواده ها را پدید می آورد.


nazokbin

90/4/18
8:2 ص

 

مطلبی نگاشته بودم با عنوان "اپیدمی انتقادات از ساختمان پزشکان" که در بالای صفحه ی مجله ی وزین پارسی بلاگ، با عکسی از سازندگان این سریال درج شد، اما این مطلب پس از فقط یک روز نه تنها از بالای صفحه که از کل مطالب این مجله حذف گردید. کنجکاو بودم دلیل این اقدام عجیب را بدانم و به همین دلیل از مسئولان مجله، پاسخ این مسئله را ایمیلی جویا شدم ولی متاسفانه تا کنون پاسخی دریافت نکرده ام.

شاید وبلاگ امثال من با 30 تا 100 بازدید کننده در روز آن قدر برای عزیزان پارسی بلاگ اهمیت نداشته باشد اما ما روی پارسی بلاگ خیلی حساب می کردیم و درست در زمانی که بلاگفا وبلاگهای ارزشی را فیلتر می کرد ما پارسی بلاگ را جایگزین خوبی برای بلاگفا شناختیم و معرفی کردیم، و این مسئله با توجه به انتظاری که نداشتم مایه ی دلسردی و دلگیری شد.

 


nazokbin

90/4/15
10:2 ع

فکر می کنم اولین انتقاد از این مجموعه، انتقادی بود که یک روانشناس مطرح کرد که چرا سریال ساختمان پزشکان شأن روانشناسان را مراعات نمی نماید و پس از آن انتقادات یکی یکی شروع شد و حالا اینقدر زیاد شده است که روزی نیست که سایتی یا چندین وبلاگ به این مسئله نپردازند. مفهوم کلی انتقادات به این است که چرا روابط زنان و مردان در این سریال نامشروع است و چرا ناصر برخی وقت ها به خانه ی برادرش نیما می آید و یا چرا نیما این قدر بی غیرت است و در برابر برادرش سکوت می کند و یا چرا پدر نیما یا ناصر این قدر چشم چران هستند و ... اما هیچ کسی در کنار این انتقادات حتی به یک نکته ی مثبت از این سریال اشاره نمی کند و این مسئله کاملاً در حال اپیدمی شدن است.

در جواب این انتقادات مسائلی را ذکر می کنم که البته مربوط به تا اینجای سریال می باشد و در مورد بعدش هیچ اطلاعی ندارم:

1- یکی از انتقادات جدی به این سریال این است که چرا نیما این قدر بی غیرت است و حال این که نیما انسان نسبتا محترمی بوده و بیشتر از خیلی ها، به پدرو مادر و برادر بزرگترش احترام می گذارد، در حالی که انتقادات و ایراداتی را که از آنها می بیند به آنها با زبان خوش و مودبانه تذکر می دهد و اگر هم مثلاً یکبار خودش را از ترس برادرش جمع می کند بی انصافی است که به بی غیرتی معنی گردد.

2- ناصر و پدرش انسانهای منفی در این سریال هستند که دارای صفت هایی چون دروغگویی، طماعی، مکار بودن، چشم ناپاکی و ... هستند و این سریال در جهت زشت نشان دادن این صفت ها سعی داشته نه زیبا نشان دادن آنها و اگر هم موارد کوچکی در نقض این گفته وجود دارد نباید به کل تسری داده شود چرا که اصولاً خصوصیت برنامه های طنز این است که ممکن است مردم را به چیز زشتی بخنداند نه این که بخواهد آن چیز زشت را زیبا جلوه دهد.

3- ناصر مجرد بوده و تا کنون در خصوص هر دختری اظهار علاقه ای کرده فوراً حرف خواستگاری را به میان آورده است، پس نباید هر اظهار علاقه ای از سوی وی را به معنی فراتر از این برداشت کرد.

4- نازنین یک عروس محترم و منطقی است که غیر از بیماری کمرنگ روحی اش (وسواس قرینگی) بسیار به خانواده ی شوهرش احترام می گذارد و حتی در برابر انتقادات و دخالتهای نابجای آنها به خوبی از خود صبر نشان می دهد و اگر برخی از صبوری های وی شایسته ی تقدیر نباشد شایسته ی حمله نیز نیست.

5- صحبت های کارشناسی که خارج از قالب طنز ارائه می شود اکثراً مفید و مورد استفاده ی افراد زیادی هستند که با توجه به قالب طنز برنامه، وجود این اراده ستودنی است.

6- این سریال ماهیتاً موجب تشویق مردم به حل مشکلاتشان از طریق مشاوره و بدون جنگ و دعوا می گردد و این ویژگی در سایر سریال ها به خصوص طنز، بی نظیر بوده است.

7- اگر منشی دکتر، حرکات غیر متعارفی نشان می دهد، نباید فراموش کرد که شخصیت وی نیز شخصیتی کندذهن و کم هوش می باشد که به دنبال فساد نیست و ایشان نیز به دنبال ازدواج می باشد و نباید این چنین با صفات زشت و زننده از او یاد شود، ضمنا این شخصیت با بازی عالی خانم شقایق دهقان، آدات برخی منشی ها را به چالش می کشاند نه این که تقدیس نماید.

8- این سریال مثل هر اثر انسانی، مسلماً دارای نواقص و ایراداتی است که نقد غیر منصفانه آن تنها پاک کردن صورت مسئله است نه حل کردن آن.

9- این سریال طنز بوده و مثل سایر سریال های طنز، هیچ یک از شخصیت های آن به عنوان الگو معرفی نمی شوند تا این چنین از اشتباهات آنها جوش بیاوریم و فکر کنیم اکنون همه ی مردم از این ها الگو برداری می کنند.

10-ما مردم به برنامه های طنز نیاز داریم و طی چند ساله ی اخیر هر برنامه ی طنزی در این کشور ساخته شده است بی رحمانه به آن تاخته اند تا حدی که حتی اخراجی ها نیز از این انتقادات مصئون نبوده است و این مسئله موجب می گردد تا عرصه ی طنز، که بهترین عرصه برای انتقاد نیز هست تعطیل و متروک بماند و شاید این مسئله خواست کسانی باشند که انتقادات زیادی به آن ها وارد است که ما نیز ناخواسته و سهواً وارد بازی آنها می شویم.

11- برخی سریال هایی که قدیماً در تلویزیون پخش می شده مثل کاکتوس، بسیار بیشتر از ساختمان پزشکان مشمول انتقادات اخیر به نظر می رسیدند اما متاسفانه اپیدمی شدن حرکتهای بی هدف رسانه ها به سمتی که همه می روند، مشکلی است که نه فقط در این مورد، که در سایر موارد اجتماعی و سیاسی نیز همواره به چشم می خورد.


nazokbin

90/4/10
10:43 ع

اگر چه مدتی بود که اصلاح طلبان را از خاطر برده بودیم اما مثل این که ایشان حاضرند به هر قیمتی خودشان را مطرح کنند حتی اگر تاوانش مورد تمسخر واقع شدن باشد. مدام و یکی یکی از اهمیت حضور در انتخابات و دلایل این اهمیت سخن می رانند، یکی حضور در انتخابات را برای حفظ حیات و بقای اصلاح طلبان لازم می داند و می گوید باید جریان اصلاح طلبان را با حضور در انتخابات و اصولاً هر ابزاری احیا نمود، دیگری حضور در انتخابات را برای نظام و انقلاب مفید می داند و آن یکی حضور در انتخابات را موجب شرکت گسترده ی مردم در انتخابات می داند و عدم حضور خودشان را موجب شرکت نکردن 50 درصد از واجد شرایطان در انتخابات بیان می کند.
اگر در این مدت دقت کرده باشیم، بین سیاسیون، جز خود این افراد (اصلاح طلبان) و عده ای دیگر که حیات و قوت خودشان را در غبارآلود بودن شرایط می دانند، کسی مشتاق حضور اصلاح طلبان در انتخابات نیست. مسئله ی حضور در انتخابات اصلاح طلبان مواردی را به عنوان سوال در ذهنم متبادر نمود که طرح آن ها خالی از لطف نیست:
این کشور را چه پیش آمده که جریانی که تا همین 2 سال پیش کودتای نرم را کلید زده بود و به هر دست آویزی از آشوب، تا چنگ آویزی به کشورهای استعمارگر، تا استمداد از سران عرب، تا زدن تهمت های بی حد و حصر به تمام ارکان نظام، هنوز در میدان و مدعی حضور در انتخابات است؟
مگر این جریان اصلاح طلب در انتخابات قبلی نشان ندادند و اصلاً خودشان اذعان نکردند که این قانون اساسی، این سیستم انتخابات و این شورای نگهبان را قبول ندارند؟ مگر همین جریان نبود که این حکومت را متهم به تقلب کرد؟ مگر همین جریان اصلاح طلب نبود که دو سال پیش می گفت که انتخابات آن هم فقط به شرط نظارت ناظرهای بین المللی تکرار شود؟ جریان اصلاحات چگونه این تناقض را برای همان طرفداران به قول خودشان بی شمار توجیه خواهند نمود؟
این جریان چه سندی و چه ضامنی را برای خود نگاه داشته اند که این بار ضمانتش را بکنند، تا دوباره در صورت شکست زیر همه چیز را لگد نکشند؟ آیا این جریان چیزی به اسم ظرفیت باخت و یا قانون پذیری برای خودشان باقی گذاشته اند که بشود دوباره به راحتی به آنها اعتماد کرد؟ فکر نمی کنید که اگر دوباره به اینان اعتماد شود، مصداق از یک سوراخ چند بار گزیده شدن باشد؟
فکر می کنید می شود جریان اصلاحات را به چیزی قسم داد که این بار هم در صورت باخت باز همان غلط ها را و یا بدترش را تکرار نکنند؟ مثلاً می شود کسانی را که اسلام را از شعار جمهوری اسلامی حذف کردند، به اسلام قسم داد؟ یا می شود کسانی را که بسیجیان را آماج فحش و کتک قرار می دادند و یا کودتاچیان مخملی را شهید نام می نهادند به خون شهدای این انقلاب قسم داد؟ آیا می شود کسانی را که علیه ولایت فقیه شعار دادند و عکس امام و رهبری را پاره کردند، به ولایت فقیه قسم داد؟ آیا فکر می کنید می شود کسانی را که با شعار قانون گرایی، اصول مختلفی از قانون اساسی را زیر پا لگدکوب کردند را به قانون اساسی قسم داد؟ آیا فکر می کنید کسانی که شعارهای شان را به انگلیسی برای شبکه های voa  و cnn  و bbc  و ... می نوشتند تا شاید آنها برای حمایت به ایران تحریم و تهدید و حمله کنند، را می تواند به منافع ملی قسم داد؟ آیا می توان این هایی را که کله گنده های شان اکنون مشاوران رسمی و غیر رسمی انگلیس و آمریکا در مبارزه با ایرانند را می توان به استقلال این کشور قسم داد؟
آیا فکر می کنید این هایی که قبلاً بارها خصومت دیرینه شان را به امام و انقلاب و رهبر و قانون اساسی و مستضعفین به اثبات رسانده اند، این بار با فرض محال پیروزی که محال هم نیست، چه انتقامی خواهند ستاند؟ و این ها که بارها ذلت خود را در برابر استکبار به اثبات رسانده اند، چگونه در آغوش کینه توزان این انقلاب فرو خواهند رفت؟
ای کاش قوه ی محترم قضاییه تا کنون به پرونده های سران اصلاحات که مطمئناً جزء سران فتنه به شمار می آیند، رسیدگی می نمود تا اینچنین این جماعت دوباره وهم برشان ندارد؟ ای کاش قوه ی محترم قضاییه مبارزه با فتنه گران را چون مبارزه با مفسدان اقتصادی تنها در حد پرونده سازی باقی نمی گذاشت و لااقل این یکی را در سرلوحه ی وظایف خود قرار می داد تا اینچنین یاغیانه به جای اظهار ندامت، اظهار وجود کنند و حتی با دریدگی تمام، شرط و شروط هم بگذارند! این سهل گیری هاست که مفسد اقتصادی را مفسد اقتصادی و فتنه گر را فتنه گر و جریان انحرافی را جریان انحرافی می کند.


nazokbin

90/4/9
1:45 ص

 

مبعث، یعنی زمان برانگیختن، زمانی که باید هدفمند شد، یعنی مأموریت را فهمیدن، یعنی از به خود رسیدن به خدا رسیدن و رساندن.

مبعث یعنی برانگیختگی عید است، مبعث یعنی بشر بداند، بهترین مان را برای هدایت مان برانگیخته اند پس باید بعثت را پاس گذاشت و احترام قائل شد. مبعث یعنی برای از خود به خدا رسیدن باید به غار بندگی رفت و برای به خدا رساندن باید به خدا رسیده ها بین مردم دلسوزانه خدا را فریاد بزنند.

بعثت یعنی بیاد آوریم که چه مصیبت ها و سختی ها پیغمبر خدا کشیده است تا ما آدم بشویم! که نمی دانم شده ایم، تا قدردان پیغمبرمان که از پدر و مادر بر ما دلسوز تر بوده، باشیم ویا ما نیز موجب خجالت نبی مان در روز قیامت خواهیم بود!؟ پس بعثت عید است چرا که در آن نه فقط پیامبرمان که همه برانگیخته شده ایم، به چه؟! به خدا نزدیک شدن و به خدا دعوت کردن.

مبعث فقط برای پیامبر نبود، یعنی خدیجه (س) نیز با پیغمبر (ص) مبعوث شد، یعنی علی (ع) نیز با آنان مبعوث گردید، یعنی تمام انسانها مأمور شدن به مبعوث شدن. بعثت یعنی آن قدر باید خوسازی کرد تا لایق انجام مأموریت های الهی گردید، یعنی باید به خوبی دعوت کرد در حالی که به خاکروبه میهمان شویم، یعنی باید در شعب ماند و گرسنگی و تشنگی و محاصره را به جان خرید تا هم ایمان ها آبدیده شود و هم هدایت جویان قدرت ایمان را بفهمند. بعثت یعنی یک شب به جای پیامبر خوابیدن و یک دنیا را هدایت به حق کردن. بعثت یعنی خداوند امامان مهربان مان را مبعوثِ هدایت مان کرد.

بعثت یعنی درک داشتن از مأموریت، یعنی خود را برای خود و بی هدف ندانستن، یعنی هر بشری نسبت به دیگران مسئولیت داشتن، یعنی کلکم راع و کلکم مسئول، بعثت یعنی هم برای مسئولیت دیگران نسبت به خودمان احترام قائل شویم و هم نسبت به دیگران احساس مسئولیت کنیم، بعث ما، یعنی انفاق، یعنی جهاد، یعنی امر به معروف و نهی از منکر، یعنی نماز، یعنی تولی و برای خدا دوست داشتن، یعنی تبری و برای خدا دشمن داشتن و در یک جمله بعث یعنی بر پاداشتن دین خدا؛ باید دانست که همه ی ما مبعوثیم، مبعوث به پاس داشتن بعثت رسول خدا و ائمه ی اطهار و ماندن و دعوت به همان راه.

بعثت به این معنی نیست که هر کسی حق داشته باشد اندیشه و سلیقه و تفکر های من درآوردی خود را به پادارد، بعثت یعنی فقط باید حکم خدا و دین او را به پاداشت، هر کسی که دکانی در برابر دین خدا باز کند و مکتبی دیگر جز مکتب خد را تبلیغ، بداند که از سوی شیطان مبعوث است نه از سوی خدا، پس عید مبعث را نه فقط برای پیغمبرخدا که برای خودمان نیز قدر بدانیم چرا که تنها در این صورت است که عید بودنش را درک خواهیم کرد و از وجودش طرفی خواهیم بست.

 


nazokbin


شبکه اجتماعی
  

90/4/5
8:18 ع

رجانیوز:

 11 خرداد 84 :
کروبی: شایعه‌ از پیش تعیین بودن نتیجه‌ انتخابات فریب افکار عمومی است
 مهدی کروبی در مسجد سید شهر اصفهان گفت: " راهکارهای ارتباط مردم با حاکمیت هر قدر که آسانتر و راحت‌تر باشد، فساد در حاکمیت کمتر خواهد بود و در دولت مقتدر اینجانب این راهکارها به اجرا درمی‌آید تا مردم در هر زمانی که می‌خواهند مشکلات و انتقادات خود را به دولت بگویند." وی با اشاره به پاره‌ای از سخنان و شایعات مبنی بر اینکه نتیجه‌ی انتخابات از پیش تعیین شده است، گفت: "چنین سخنانی صرفاً برای تخریب و فریب افکار عمومی و کم کردن انگیزه مردم برای شرکت در انتخابات عنوان می‌شود." کروبی در ادامه به سخن امام(ره) اشاره کرد و گفت: "امام(ره) همواره حق انتخاب را از آن مردم می‌دانست و این تفکری است که مقام معظم رهبری نیز به آن معتقدند."
 قالیباف: اگر شرایط را تغییر ندهیم ادامه وضع موجود قابل تحمل نیست
 باقر قالیباف در جمع مردم ایلام گفت: " ما توسعه سیاسی به معنای واقعی را ندیدیم و ظرفیت‌های قانون اساسی در این دوران نیز عینیت پیدا نکرد و در زمان توسعه اقتصادی نیز در عرصه اقتصاد بیکاری و تورم بود و الان هم هست." وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: " اگر شرایط را تغییر ندهیم ادامه وضع موجود قابل قبول و تحمل نیست."
 هاشمی رفسنجانی: نتیجه انتخابات را هرچه باشد می‌پذیرم
 هاشمی در دیدار با جمعی از روحانیون اهل سنت سراسر کشور گفت: " برای انجام وظیفه وارد عرصه انتخابات شدم و نتیجه آن را هر چه باشد، می‌پذیرم."
 قالیباف: موافق پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی هستم
 باقر قالیباف با حضور در برنامه پرسش و پاسخ تلوزیونی گفت: "من موافق پیوستن به سازمان تجارت جهانی هستم، اما ابتدا باید خصوصی سازی را در کشور گسترش و سامان دهیم و در این مورد هم ابتدا باید مدیریت را خصوصی کرده و کارخانه‌ها و شرکتهای به روز شده و با راندمان بالا را با روش‌های صحیح در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم. "
 هاشمی رفسنجانی: زندگی متوسطی دارم/ ضدانقلاب و حسودان شایعه درست می کنند


 دفتر هاشمی رفسنجانی به نقل از وی اعلام کرد: "شایعات سازماندهی شده است و ضدانقلاب و انسانهای حسود چنین کاری می‌کنند. هر چه بگویم باز هم این شایعات پایان پذیر نیست و بهتری می‌بینیم سکوت کنم." وی افزود: "اکنون همه خانواده من یک دهم آن چه که در آن زمان پیروزی انقلاب داشتند ندارند. موجودی ما نزد دستگاه قضایی روشن است."
 دیدار معین با اکبر گنجی
 مصطفی معین به دیدار اکبر گنجی رفت. گنجی در این دیدار به معین گفت: " حال که آمده‌اید، سخنگوی این بخش از جامعه شوید و بایستید و به دوستانتان هم بگویید که مقاومت کنند و بایستند." مصطفی معین نیز در این دیدار گفت: "راه درازی تا تحقق دموکراسی در پیش داریم، اما باید استقامت و ایستادگی کرد تا روزی فرا برسد که در ادبیات سیاسی ما واژه زندانی سیاسی وجود نداشته باشد."
 12 خرداد 84:

 قالیباف: لباس های من گران قیمت نیست و این حرفها بداخلاقی است/ به شورای نگهبان انتقاد دارم

 باقر قالیباف با حضور در دانشگاه شهید باهنر کرمان در پاسخ به اولین سوال درباره اینکه اگر معیارهای یک رئیس جمهور خوب ساده زیستی است چرا شما اینگونه لباس‌های مدل به مدل می‌پوشید، گفت: "تمیزی،‌ زیبایی و خوب لباس پوشیدن منافاتی با ساده زیستی ندارد و لباس‌های من نیز به هیچ وجه گرانقیمت نیست و این حرف ها بداخلاقی‌های سیاسی خاص ایام انتخابات است." از وی در مورد ردصلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان سوال شد که گفت: "بنده با هر اقدامی که مانع مشارکت حداکثری شود مخالف هستم و به عملکرد شورای نگهبان هم انتقاد دارم اما این به معنی نفی موجودیت شورای نگهبان و نظارت استصوابی نیست."
 لاریجانی: به دنبال غنی سازی دموکراسی هستم
 علی لاریجانی در جمع مردم اصفهان گفت: " من هیچوقت عضو حزبی نبودم ولی بدنبال غنی سازی دموکراسی هستم ومعتقدم که حزب باید قدرت کادر سازی و تربیت مدیران استراتژیک را داشته باشد." وی در پاسخ به این سؤال که اگر رای آورید به کاخ سعد آباد خواهید رفت تاکید کرد: "خیر، چرا ما باید از نهادهای رژیم گذشته استفاده کنیم و اذهان را نسبت به نظام اسلامی خراب کنیم."
کروبی: اگر ملت مرا بپذیرد هیچگاه از انتخاب خود پشیمان نخواهد شد
مهدی کروبی در جمع مردم خرم آباد با بیان اینکه برحسب وظیفه و خواست مردم در صحنه انتخابات حضور یافته‌ام، اظهار داشت: "به مردم اطمینان می‌دهم که شرمنده آنها نخواهم شد و چنانچه ملت شجاع، اصیل و بافرهنگ ایران اراده کرد و مرا بپذیرد هیچگاه از انتخاب خود پشیمان نخواهد شد."
 13 خرداد 84:
 لاریجانی: باید دیپلماسی مان را مدرن کنیم
 علی لاریجانی در گفتگو با شبکه اول سیما ضمن انتقاد تلویجی از عملکرد دولت خاتمی در پرونده هسته ای ایران گفت: " ما باید دیپلماسی خود را از سنتی به مدرن تبدیل کنیم. در دیپلماسی مدرن به جای شخص و افراد، اتکا بر سیستم و رویکرد کارشناسی است."
 14 خرداد 84:
 محمد رضا خاتمی: در این مملکت دموکراسی از نان شب هم برای مردم واجب‌تر است
 محمدرضا خاتمی برادر رییس جمهور و دبیرکل حزب مشارکت که در حمایت از معین در استان همدان سخن می گفت، اظهار داشت: " در این انتخابات عده‌ای در تبلیغات خود مجبور شده‌اند از شعارهای اصلاحات کپی برداری کنند." وی با بیان اینکه در این مملکت دموکراسی و اصلاحات از نان شب هم برای مردم واجب‌تر است، افزود: "تا اطلاع ثانوی و تا حد تحقق جامعه مدنی در کشور، شعار اصلی اصلاحات دموکراسی خواهد بود."
 15 خرداد 84:
 قالیباف: به هیچ چیز جز پیروزی در انتخابات فکر نمی‌کنم
 قالیباف در مرکز فرهنگی و تبلیغات اسلامی حسینیه قهرودیها در تهران در پاسخ به این سوال در صورت پیروزی هاشمی رفسنجانی در کابینه‌اش حضور خواهی داشت و یا از هاشمی رفسنجانی در کابینه خود استفاده می‌کنید، گفت: "به هیچ چیز جز پیروزی در انتخابات فکر نمی‌کنم و این بستر امروز در جامعه فراهم است."
 هاشمی: آقای خاتمی تقریباً در مسیر سیاست‌های دوره مسئولیت من پیشرفت کردند
 هاشمی رفسنجانی در گفت و گو با مجله آمریکایی تایم  گفت: "آقای خاتمی تقریباً در مسیر سیاست‌های دوره مسئولیت من پیشرفت کردند. البته با اقتضائات زمان هم همراه بود. شاید اگر من هم می‌خواستم ادامه دهم، به همین جاها می‌رسیدم." وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: " من طرفدار دموکراسی هستم. ولی فکر می‌کنم این مسیر را باید آرام آرام طی کرد."
 کروبی: اینکه چه کسی پیروز انتخابات باشد قابل پیش‌بینی نیست/ از حقوق فلسطینی ها دفاع کرده و اسراییل ار غاصب می دانیم
 مهدی کروبی در گفتگو با شبکه‌ تلویزیونی LBC لبنان گفت: " احساس می‌کنم در شرایط فعلی انتخابات با وجود تعدد چهره‌ها موجب مشارکت بیشتر مردم و حضور آنها مثبت ارزیابی شود اما اینکه چه کسی پیروز این رقابت باشد برای نتیجه‌گیری زود است و قابل پیش‌بینی نیست." وی در پاسخ به وسالی پیرامون حقوق فلسطینی ها نیز تاکید کرد: " ما همواره از حقوق مردم فلسطین دفاع می‌کنیم ... اسرائیل را غاصب سرزمین‌های اسلامی می‌دانیم، و با آن ارتباط برقرار نمی‌کنیم؛ به هیچ‌وجه."
 16 خرداد 84:
 لاریجانی: دولت آینده باید دولت مدرن باشد

 علی لاریجانی در جمع مردم دامغان گفت: " ما در دنیای مدرن زندگی می‌کنیم اما لوازم دنیای مدرن را نپذیرفته‌ایم."وی گفت: "من عرض می‌کنم «دولت آینده» باید «دولت مدرن» باشد."
 قالیباف: مشکلات امروز کشور ناشی از ضعف مدیریت‌های گذشته است
 باقر قالیباف در جمع مردم یاسوج دلفریبی قدرت و ثروت طی سالهای اخیر را عامل محرومیت و ناکارآمدی خواند و گفت: "مشکلات امروز ناشی از ضعف مدیریت‌های گذشته است و نباید این وضع استمرار یابد." وی تاکید کرد: "قول می‌دهم که تا چهار سال آینده بگونه‌ای عمل کنم که مردم در پایان چهار سال ببینند که وضع زندگیشان متحول شده است."
 لاریجانی: پخش اعترافات برخی ها در تلوزیون، امنیت ملی را استوار کرد
 علی لاریجانی در جمع مردم شاهرود گفت: "زمانی که دادگاه برخی از این افراد از تلویزیون پخش می شد، برخی به من خرده می‌گرفتند که تو نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی هستی چرا توجه نمی کنی، این مصلحت امنیت ملی کشور نیست آبروی نظام دارد می رود، من به آنها گفتم چون نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی هستم، مطمئنا پخش این چیزها امنیت ملی کشور را استوارتر خواهد کرد."
 17 خرداد 84:
 میرحسین موسوی، معاون اول کروبی
 اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی کروبی در کنفرانس خبری که در محل ستاد مرکزی انتخاباتی کروبی برگزار شد تصریح کرد: "آقای میرحسین موسوی از ابتدا به‌عنوان گزینه نخست معاون اولی دولت جناب آقای کروبی مطرح بوده است"
 هاشمی: با فرو ریختن دیوار سانسور باید توانایی پاسخگویی به همه سلائق را داشته باشیم
 هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از سردبیران نشریات استانهای سراسر کشور با تاکید بر این که دیوار سانسور فرو ریخته و دیگر نمی‌توان از نشر اطلاعات جلوگیری کرد، افزود: "باید در عصر انفجار اطلاعات پاسخگوی همه نیازها و سلیقه‌های موجود در جامعه را داشته باشیم." وی تصریح کرد: "ما باید آزادی بیان را در زمانی که همه چیز باید شفاف به مردم گفته شود مورد احترام قرار دهیم و در چارچوب قانون رفتار کنیم."
 امکان هیچگونه تقلبی در انتخابات وجود ندارد
 آقاتقی فرماندار تهران اعلام کرد: "امکان هیچگونه تقلبی در رای‌گیری و نتایج انتخابات وجود نخواهد داشت."
 قالیباف: بعد از انتخابات هزینه‌ تبلیغات و منابع آن را اعلام خواهم کرد


 باقر قالیباف در جمع مردم اصفهان گفت: "از همین حالا اعلام می‌کنم بعد از انتخابات هزینه‌ تبلیغات و منابع آن را اعلام خواهم کرد و اگر پیروز شدم لیست اموال خود را انتشار خواهم داد."
 18 خرداد 84:
 هاشمی: رفتنم به شهرستان‌ها ممکن نیست چون نمی توانم هزینه محافظانم را تامین کنم
 هاشمی رفسنجانی در ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با ستاد نوجوانان و جوانان سیاوش (ستاد رای اولی‌ها) با بیان اینکه رفتن من به شهرستان‌ها با ‌توجه به موقعیت من ممکن نیست، گفت: "چرا که اولاً هزینه و امکانات زیادی برای حفاظت من لازم است که بنده نه می‌توانم و نه باید که این هزینه‌ها را صرف کنم و اگر از امکانات دولتی استفاده کنم هم درست نیست." وی تاکید کرد: "از سوی دیگر اگر من بخواهم به شهرستان‌ها بروم باید کارهای مجمع را تعطیل کنم که این شدنی نیست و در حال حاضر هم برنامه‌هایی که اینجا داریم سعی می‌کنم صرفاً انتخاباتی نباشد، تا استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ نباشد و اگر انشاءالله انتخاب شدم جبران می‌کنم و به همه شهرها برای رسیدگی به مشکلات مردم می‌روم."
 حمایت حزب توده از معین
حزب توده در بیانیه‌ای حمایت خود را از مواضع مصطفی معین کاندیدای حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.
 قالیباف: ورزش پس از دین مهمترین پدیده اجتماعی است
 محمدباقر قالیباف در مراسمی با حضور ورزشکاران در مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی بیان داشت: " ورزش پس از دین مهمترین پدیده اجتماعی است که غفلت از آن خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد."
 19 خرداد 84:
 توکلی: انشاءالله قالیباف مثل رجایی عمل می‌کند/ عملگرایانه عمل کرده و به قالیباف رای دهیم
 احمد توکلی که برای محمد باقر قالیباف تبلیغ می‌کند در ادامه سفرهای تبلیغاتی خود در جمع مردم سبزوار شهید رجایی را یک الگو برای مسئولان دانست و گفت: "انشاءالله محمد باقر قالیباف همچون شهید رجایی عمل می‌کند." وی افزود: "اگر خواهان تحول اصولگرایانه در جامعه هستید از شما می‌خواهم که به محمد باقر قالیباف رای دهید چرا که ایشان در نظرسنجی ها از سه نامزد اصولگرای دیگر جلوتر است و عملگرایانه باید به کسی رای بدهیم که احتمال پیروزیش از دیگران بیشتر است. "
 لاریجانی: دولت‌های قبلی زحمت کشیدند اما ملت نمی‌خواهند به گذشته بازگردد


 لاریجانی در جمع مردم خوزستان با تقدیر از تلاشهای دولتهای میرحسین موسوی، هاشمی رفسنجانی و خاتمی اظهار داشت: "باید از زحمات گذشتگان به نیکی یاد کرد، اما ملت ایران به دنبال یک جهش هستند و نمی‌خواهند به گذشته بازگردند."
 هاشمی: فکر نمی‌کنم رای نیاورم
 اکبر هاشمی رفسنجانی در پایان نشست خود با جوانان که در جمع خبرنگاران حضور یافته بود در پاسخ به این سوال خبرگزاری فارس که شما پیش از این، دلیل کاندیداتوری خود را نگرانی از رای پایین دیگر نامزدهای حاضر در صحنه انتخابات عنوان کرده بودید اما اکنون نظرسنجی ها نشان می دهد انتخابات به دور دوم کشیده می شود. آیا این برای نظام مشکل ساز خواهد شد؟ گفت: "من فکر نمی کنم که رای نیاورم و احتمال آن را هم نمی دهم، البته احتمال دارد انتخابات به دور دوم کشیده شود ولی همین مساله هم بعید است."
 20 خرداد 84:
 حامیان اصلاح طلب قالیباف: رای به قالیباف مخالفت با خاتمی نیست/ قالیباف چپ و راست را به خود جذب کرده است
 حامیان اصلاح طلب قالیباف در بیانیه‌ای اعلام کردند: "در شرایطی که اکثریت صاحبنظران سیاسی انتخابات این دوره را تقابل شدید بین جریانهای سیاسی موجود در کشور قلمداد می نمودند و انتظار بر این بود که جریانهای چب و راست در مقابل هم به رقابت انتخاباتی بپردازند حضور آقای دکتر قالیباف در صحنه سیاسی و انتخابات، بسیاری از معاملات سیاسی موجود و مورد انتظار را بر هم زد و ایشان به سرعت حامیان زیادی از نیروهای چپ و راست و مستقل را به خود جذب نمود." در ادامه این بیانیه آمده است: " ما معتقدیم رای به قالیباف مخالفت با خاتمی نیست، بلکه تلاش در جهت تحقق عملی تر خواسته های ایشان است. رای به قالیباف از بین رفتن سیاسی به دست آمده در دوران خاتمی نیست بلکه تلاش در جهت حفظ و ارتقاء این فضا است، رای به قالیباف رای تحول و عملگرایی و توانمند سازی مدیریت کشور است. رای به قالیباف، رای به وفاداری و امانت داری و قانون گرایی است." در پایان این بیانیه آمده: " ما اعلام می‌داریم در رفتار و اهداف سیاسی خود از سال 76 تا به حال به هیچ وجه تغییر جهت نداده‌ایم و امروز همان هدفی را دنبال می‌کنیم که در سال 76 به دنبال آن بوده‌ایم و معتقدیم دلت خاتمی با تمامی مشکلات سر راه خود توانست به قسمتهای عمده ای از مطالبات مردم جامعه عمل بپوشاند و اثرات خود را به صورت زیربنایی در جامعه گذاشت و در واقع فنداسیون جامعه مدنی را پی ریزی کرد و امروز نوبت ساختن بنای جامعه مدنی است و این محقق نمی شود مگر مدیریت پروژه به دست افراد توانمند و عملگرا بسپاریم "
 21 خرداد 84:
 لاریجانی: دولت امید، اصلاحات عمل گرایانه را در تمامی عرصه‌ها دنبال می‌کند
 علی لاریجانی در جمع مردم همدان گفت: "دولت امید، اصلاحات عمل گرایانه را در تمامی عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دنبال می‌کند و در این راه مبارزه با فساد، تبعیض، فقر، باندبازی و پارتی بازی را در اولویت کاری خود دارم."
 معین با حضور در تخت جمشید سوگند تفاهم با جهان به جا آورد
 مصطفی معین با حضور در دروازه ملل تخت جمشید سوگند تفاهم با جهان به جا آورد. وی با اشاره به نفوذ ادبیات اصلاح‌طلبان در میان نامزدهای جناح‌های دیگر تاکید کرد: "اگر چه این مسئله یک تکتیک است و ممکن است عمقی نداشته باشد اما همین نشان می‌دهد که شعارهای اصلاح‌طلبان بر ادبیات سیاسی محافظه‌کاران هم تاثیر گذاشته و آنها را دگرگون کرده است."
 کروبی: با درآمدهای عمومی دولت طرح پرداخت 50 هزار تومان را عملی می‌کنم


 مهدی کروبی در جمع مردم مرودشت با بیان اینکه بخش اول برنامه‌های دولت من رفع مشکلات اقتصادی قشرهای محروم و مستضعف جامعه و بیکاری جوانان است، افزود: "با درآمدهای عمومی دولت طرح پرداخت 50 هزارتومان را عملی می‌کنم."
 قالباف مانیفست انتخاباتی خود را خطاب به مردم تحت عنوان «منشور زندگی خوب برازنده ایرانی، اصولگرایی جامع و اصلاح طلبی معقول» منتشر کرد.
 22 خرداد 84:
 هاشمی: حرکت در مسیر دموکراسی اجتناب‌ ناپذیر است
 هاشمی در دیدار با جمعی از نخبگان در حسنیه جماران گفت: "حرکت در مسیر دموکراسی اجتناب‌ناپذیر است" وی در ادامه با اشاره به این که درآمدهای دولت در سالهای اخیر افزایش چشمگیری یافته است، گفت: "متاسفانه به جای هزینه این افزایش درآمد در بخش زیر ساخت‌ها و بخش عمرانی، شاهد افزایش بی‌رویه هزینه‌های جاری هستیم که عاملی برای افزایش تورم و ناتوانی در رفع مشکل اشتغال می‌شود."
 23 خرداد 84:
 لاریجانی: اگر یک یاعلی بگویید، دولت مدرن تحقق تحقق می باید
 علی لاریجانی در جمع مردم آستارا گفت: "در آینده نزدیک خط بطلانی برگذشته خواهید کشید و شما با رای خود می‌توانید دولتی مقتدر و مدرن را سرکار بیاورید." وی تاکید کرد: "اگر شما یک یا علی بگویید انشاءالله دولت مدرن محقق می‌شود."
 کروبی: اصلاح‌طلب عملگرا و اصولگرا هستم
 مهدی کروبی در همایش دموکراسی در پارک لاله تهران گفت: "به هرچه که به مردم وعده داده‌ام عمل خواهم کرد چرا که من اصلاح‌طلب عملگرا و اصولگرا هستم."
 24 خرداد 84:
 رضایی: رانت خواران را شخصا به مردم معرفی می کنم/ رقیب اصلی هاشمی است و اقبال عمومی روز به روز به من بیشتر می شود
 محسن رضایی در جمع مردم گیلانغرب با اشاره به اینکه رقیب اصلی من هاشمی رفسنجانی است، گفت: "روز به روز اقبال عمومی من در میان اقشار مردم افزوده می‌شود." وی در پایان افزود: "در دولت من با رانت‌خواری مبارزه جدی و عملی صورت خواهد گرفت و رانت‌خواران را خودم شخصاً به مردم معرفی می‌کنم."
 لاریجانی: زنان در دولت امید می‌توانند مانند مردان در قوه مجریه حضور داشته باشند
 علی لاریجانی در جمع مردم شرت گفت: "در دولت امید زنان مانند مردان در همه سطوح می‌توانند در قوه اجرائیه حضور داشته باشند." لاریجانی بیمه خانمهای خانه‌دار و خانمهای سرپرست خانوار را از جمله برنامه‌های خود در خصوص زنان یاد کرد.
 قالیباف: امیدوارم این انتخابات پایانی بر مدیریت 16 سال گذشته باشد

|
 باقر قالیباف در جمع مردم کرج با تقدیر از تلاش دولت‌های گذشته گفت: "با این وجود همچنان مشکلات زیادی وجود دارد که ناشی از عملکرد پس از دوران دفاع مقدس است و امیدوارم که این انتخابات آغازی پربرکت برای مردم و پایانی بر آنچه که طی 16 سال گذشته بوده باشد."
 درخواست ستاد لاریجانی از احمدی نژاد: اگر کناره گیری کنید، پیروزی اصولگرایان قطعی است
 آژینی، قائم مقام ستاد انتخاباتی علی لاریجانی در نامه سرگشاده‌ای به محمود احمدی نژاد نوشت: " این اقدام جنابعالی (انصراف از ادامه انتخابات) نه تنها کمترین خدشه ای به نیت خالصانه و تلاش های مجاهدانه شما درجهت حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم وارد نمی نماید بلکه دل های میلیونها مردم مومن و متدین و بزرگان دین و معنویت را با شما همراه خواهد کرد در این صورت شما امروز پیروز واقعی این انتخابات تلقی خواهید شد و فردا نیز در پیشرفت و آبادانی کشور بر محور اصولگرایی بیشترین نقش را به طور طبیعی ایفا خواهید نمود."
 معین: تنها راه نجات ما دموکراسی است/ من آمده ام تا پیامبرانه زندگی کنیم مصطفی معین در جمع هواداران خود در تهران گفت: "تنها راه نجات ایران دموکراسی، دموکراسی و فقط دموکراسی است. من در پی شما آمده ام تا نترسیم و بیاموزیم که پیامبرانه زندگی کنیم."
 25 خرداد 84:
 رفسنجانی:با سازندگی دوم، ایران را به آبادانی و پیشرفت می‌رسانم
 هاشمی در دیدار با بخشی از اقشار از جمله اعضا باشگاه هنرمندان و ورزشکاران گفت: "در تمامی بخش‌های کشور برنامه‌هایی دارم تا با اجرای سازندگی دوم ایران را به سوی توسعه و پیشرفت برسانم." هاشمی رفسنجانی حضور خود در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را ادای تکلیف به وظیفه عنوان کرد و افزود:‌" نتیجه انتخابات هر چه باشد به رای و نظر مردم اعتماد و احترام می‌گذارم و خود را برای هرگونه شرایطی مهیا کرده‌ام."
 قالیباف: راه بسته 16 سال گذشته را برای نخبگان باز خواهم کرد


 باقر قالیباف در جمع مردم استان خراسان رضوی گفت: " اگر توفیق خدمت یابم متعهد می‌شوم که راه 16 ساله بسته را برای متخصصان و نخبگان باز و فرصت‌ها را در اختیار همه افراد در هر طیف و قشر خاصی قرار دهم تا هر کس بتواند با تولید ثروت در ارتقاء کشور نقش داشته باشد. "
 محسن رضایی از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کرد
 محسن رضایی در بیانیه ای اعلام کرد: "جهت جلوگیری از تشتت آرا از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری می‌کنم."


nazokbin

مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
دسته بندی موضوعی
 
سیاسی ، دولت ، انتخابات ، سیاست خارجی ، احمدی نژاد ، سیاست داخلی ، فتنه ، اقتصاد ، حسن روحانی ، شبهه ، مذاکرات هسته ای ، مقام معظم رهبری ، هاشمی رفسنجانی ، صدا و سیما ، رسانه ، تورم ، فرهنگ ، هدفمندی یارانه ها ، مشایی ، تحریم ، اعتقادی ، اقتصاد مقاومتی ، انحراف ، رابطه ایران و آمریکا ، سبک زندگی ، برجام ، عدالت ، قوه قضاییه ، انقلابی ، اقتصادی ، تولید ، آمریکا ، مجلس ، علی لاریجانی ، بصیرت ، رابطه با آمریکا ، رشت ، گیلان ، مجلس و دولت ، ولایت مداری ، فرهنگی اجتماعی ، غرب ، استاد مصباح ، خانواده ، عفاف و حجاب ، روحانیت ، بهره وری ، انقلاب ، انتخابات 96 ، هاشمی ، مهدی هاشمی ، سران فتنه ، سعید جلیلی ، مذهبی ، بانک ، جبهه پایداری ، شورای نگهبان ، علی مطهری ، کارمند ، مسکن مهر ، انتخابات ریاست جمهوری ، اصلاح طلبان ، اجرای برجام ، تحلیل های اقتصادی ، سوریه ، ماهواره ، جواد ظریف ، امام خمینی (ره) ، انتقاد پذیری ، استقلال ، مدیریت و ایمنی ، فساد بزرگ اقتصادی ، سیاست ، طنز ، ولایت فقیه ، ظریف ، عملکرد اقتصادی دولت یازدهم ، هنر ، ارز ، استکبار ستیزی ، اسرائیل ، انتخابات مجلس ، بدعهدی آمریکا ، برنامه پایش ، جنگ نرم ، جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ، انتخابات آزاد ، ایمنی ، نقض برجام ، سران قوا ، نرخ رشد جمعیت ، مذاکره کنندگان هسته ای ، جریان انحرافی ، توافق نهایی هسته ای ، تهاجم فرهنگی ، تحریف انقلاب ، بانک ، انتقاد ، مدیریت ، نرمش قهرمانانه ، سبک زندگی ، علامه مصباح ، سینما ، شبکه های اجتماعی ، مردم ، انقلابی گری ، اصولگرایی ، جمنا ، کارگر ، تحریف اسلام و انقلاب ، حجاب و عفاف ، اشتغال ، برجام 2 ، پسابرجام ، مسجد ، هنر و رسانه ، فوتبال ، قالیباف ، قانون اساسی ، مذاکرات هسته ای ، نفوذ ، فرهنگ عمومی ، رابطه ایران و آمریکا ، برجام های 2 و 3 ، باقری لنکرانی ، ازدواج ، آرمان های انقلاب ، وبلاگ نویسی ، آموزش و پرورش ، ائتلاف اصولگرایان ، اعتدال ، اینترنت ، انتخابات های 94 ، دولت یازدهم ، رکود ، شبکه اجتماعی افسران جنگ نرم ، میر حسین موسوی ، مالیات ، محمد جواد ظریف ، گفتمان انقلاب ، عربستان ، بسیج ، امام حسین ، حضرت مهدی عج ، کارشکنی های آمریکا در اجرای برجام ، حقوق های نجومی ، حقوق کلان مدیران دولتی ، حامیان متعصب احمدی نژاد ، خاتمی ، داعش ، تحریم موشکی ، تحریف شخصیت امام خمینی ، ترکیه ، جدایی نادر از سیمین ، تولید ملی ، توهین های دولتمردان ، ائتلاف اصلاح طلبان ، احمد توکلی ، آمریکا ، بسته تحریم موشکی ، انتقادات به برجام ، ایرانیت ، عراقچی ، فتنه گران ، عکس ، روحانی ، دولت راستگویان ، دولت های نهم و دهم ، سعید مرتضوی ، قرارداد خرید هواپیما ، محسن رضایی ، متن برجام ، نقدینگی ، مرگ بر آمریکا ، محمد خاتمی ، قراردادهای پسابرجامی ، سیاه نمایی ، عزت ایران ، عبدالرضا داوری ، باخت اصولگرایان در تهران ، پارسی بلاگ ، آملی لاریجانی ، ادارات ، توالد ، جنبش برنمی تابیم ، تحریم های جدید ، خودروسازان ، حوادث ناشی از کار ، دوقطبی سازی ، حاشیه سازی ، حجاب ، حداد عادل ، حلقه انحرافی ، حقوق ، حسین قدیانی ، حادثه پلاسکو ، خطوط قرمز رهبری ، جدایی مشایی از احمدی نژاد ، توهین ، توصیه رهبری به احمدی نژاد ، بیداری اسلامی ، پزشک ، انتخابات خبرگان ، عدالت خواهی ، شهید ، صادرات ، سید حسن خمینی ، سمن ، سبد کالا ، سپاه ، ساده زیستی ، مداحان ، مبارزه با فساد ، متکی ، مسکن مهر ، مصافحه ظریف و اوباما ، ولایتمداری ، کرسنت ، کهریزک ، مفاسد کلان اقتصادی ، مهدی خزعلی ، نهاوندیان ، واردات ، نظارت ، لیست هاشمی ، کارگر ، قرارداد صنعت خودرو ، سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل ، ضرغامی ، طرفداران دولت ، شهرداری تهران ، شجریان ، شفافیت اقتصادی ، امر به معروف و نهی از منکر ، اکبر ترکان ، بازرس کار ، بانک مرکزی ، پویش اجازه نمی دهیم ، پساتحریم ، بقایی ، آیت الله جنتی ، آیت الله رئیسی ، 9 دی ، bbc ، VOA ، امام حسین (ع) ، اقتدار ایران ، اردغان ، توافق وین ، توان موشکی ، تعهد به FATF ، جهاد اقتصادی ، جعفرزاده ، جان کری ، توافق چند مرحله ای ، تشدید تحریم ها ، چادر ، حصر خانگی ، حصر سران فتنه ، حسین شریعتمداری ، حضرت علی ، حقوقهای نجومی ، خط امام ، دوقطبی های کاذب ، دبه کردن هسته ای ، ترامپ ، تصویب برجام ، تعهد دولت به کارگروه اقدام مالی ، تحریم ISA ، تجاوز سربازان آمریکایی ، بیانیه لوزان ، جام زهر ، تک فرزندی ، تهران ، توافقنامه ژنو ، اسلام ، اظهارات هاشمی درباره مجلس خبرگان ، 22 بهمن ، ادغام وزارتخانه ها ، برنامه امروز دیروز فردا ، برجام خسارت محض ، بازرسی کار ، بازار ، انگلیس ، انقلاب اسلامی ، انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم ، امام زمان (عج) ، شورای عدم تعهد ، عدالت اجتماعی ، عذر خواهی ، غیرت ، فائزه هاشمی ، فرزندان ، سالگرد برجام ، رد صلاحیت احمدی نژاد ، رفع حصر ، رویانیان ، فیش های نجومی ، فضای مجازی ، مجلس خبرگان ،
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
من وآینده من یا صاحب الزمان (عج) عاشق آسمونی بانـــــــوی دشــــــــــت رویــــــا در سایه سار ولایت پایگاه تحلیلی( فصل انتظار) سرچشمه ادب و عرفان داروخانه دکتر سلیمی آسمون آبی چهاربرج رقصی میان میدان مین همه چیز آماده دانلود کانون فرهنگی شهدا پژواک عشق در کائنات ساعت یک و نیم آن روز ۩۞۩ السلام علیکم یا اهل بیت النبوه ۩ هــم انــدیشـی دینــی رضویّون حدیث منتظران قائم (عج) تراوشات یک ذهن زیبا بادصبا یادداشتهای فانوس نمکستان سربازی در مسیر حرم الشهدا دل شکسته برادران شهید هاشمی علمدار بصیر کبوتر نامه بر یادداشت های احمد ترابی زارچی مهاجر همای رحمت ایـــــــران آزاد wanted این نجوای شبانه من است نوری چایی_بیجار خورشیدها آسمانی ها xXxXx کرجـــیـــهــا و البرزنشینها xXxXx فرزند روح الله... غمزده وبلاگستان امام صادق (ع) هیئت فاطمیون شهرضا بر و بچه های ارزشی کوثر ولایت آزادی بیان مهدی یاران خبرنگار خط انقلاب مدافع ولایت افسران وبلاگ نویس حامیان جمهوری اسلامی ایران آسمان های خاکی وحدت تفاوت نمل/عاقبت جوینده یابنده است پایگاه مقاومت نجف اشرف بوشهر گوهرکمال ، حجاب برتر دنیای راه راه افسران سایبری امام خامنه ای سرویس وبلاگستان 8 دی حساس بشو سرباز صفر بصیر شمال استخدامی پنل اس ام اس | بانک شماره موبایل طراحی سایت فروشگاه اینترنتی پوشاک زنانه اوتیسا

       
       

سلمان علی علیه السلام

تحلیل های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی سیاوش آقاجانی

ابزار هدایت به بالای صفحه