ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2      >
 
عليکم السلام برادر بزرگوار ، خب الحمدلله که قابل درک بود .
پاسخ

سلام عليکم بر شما، دوست بزرگوار و صبور
عليکم السلام .
البته شکسته نفسي مي فرماييد ، اگر کلام بنده را بالا گرفته باشين ، نهخ اينکه غير قابل درک !
ولي صرف نظر از اين ، خب اگر اون عامل ، که عملکردش رو ارزيابي مي فرماييد ، دولت رو ميگم ، اونم همينو بگه که ارزيابي شما از عملکردش براي خارج از درکه چي ؟
در کتاب خدا يه نکته ي ظريفي در اين زمينه اومده ، اونم اينکه مثلا همين عدم درک هم مثل درک و دريافت براي خودش يه چيزيه ! عبارتشم اينه : ليس کمثله شيئ
در سوره ي بيّنه هم يه نکته اي در اين زمينه داره ، منتهي به اين شکل که براي "پوشش" دادن يا به زبان عرب "کفر" ، بعضي حرفشون اينه که ما تا برامون روشن و بيّن نشه قبول نمي کنيم و نتيجه چي ؟ هيچي بر کفر يا پوشش دادنمون هستيم !
بعبارت ديگه درک نمي کنمم براي خودش يه چيزيه ! مثل درک مي کنم ، البته طبق منطق قديم و جديد ! که يع رقمش همين عدمه و مثلا همين عدم درک !
خلاصه با يه عدمي ميشه کل حرف طرفو "پوشش" داد !
دستکم "نصف العلم " رو که شامل ميشه ! لاادري !
البته طبق منطقي که عرض شد ، منطق رايج در مراکز علمي رو ميگه ، اعمم از در حوزه ي و دانشگاهي رو ميگم ، که غربيست !
منجمله منطق اصول فقه فقهاي شما ! که ...
پاسخ

سلام برادر بزرگوار، حقير گفتم درک نمي کنم نه اين که من از فهم عاجزم، در واقع نخواستم صراحتم عرض کنم که متن آن نظر به لحاظ نگارش و فعل و فاعل غير قابل فهم است، نمي دانستم شما اينگونه تعبير مي کنيد که گويا حکيمانه ترين جملات تاريخ را به نافهم ترين فرد تاريخ گفته ايد!!! البته در نافهمي و بي سوادي من شکي.نيست ولي قبلا از شما خواهش کرده بودم هر نظرتان را قبل از ارسال لااقل خودتان يکبار مطالعه بفرماييد.
عليکم السلام
خب ، صرف نظر از عامل ، يعني اوني که اسمشو گذاشتين دولت ، مثل قضيه علم و دانش و چين ، اين عامل عامل نمازم هس ؟! و اگه هس ، اين ، و فقطم اين عملش چه ايرادي داره ؟
چراکه بقول پيامبر صل الله عليه و اله و سلم ، ما سواشم قابل قبوله ، يا مثل نمازشه !
پاسخ

سلام، دوباره درک کلامتون از فهم حقير خارج است...
بعلاوه ، در قضيه ي علم و رفتن به چين ، عرض شده که ميريم براي چي ؟
حالا هم کدوم نهاد ؟ که بنده گفته باشم نباشه ؟
خير برادر ما مخلص هرچه نهاديم ، ولي نهاد ! نه هرچي که اسمشو بذارن نهاد ! مثل علم که گويا فراموش فرمودين و مجبور شدم بازم ياد کنم .
حالا نهادهاي شما کدومش غربي نيس ؟ يا مثل زمان شاه ؟ بمونه ! مثلا همين دولتي که شمشيرو براش از رو بستين ! يا بقول حضرت امام (ره ) : تو دهنش مي زنين ! البته بقول ايشون : " اين دولت " نه دولتي که خودشون (نهاد) فرموده باشن !
و بازم بمونه که تو دهن همونم زده شد و ... ، مثلا در آخر وصيت نامه ي سياسي ايشون ...
پاسخ

برادر من براي دولت شمشيرم را از رو نبستم اتفاقاً ما به محتواي اسلامي عملکرد دولت ايراد وارد مي دانيم، مثلاً اعتقادمان است که اسلام يعني اشداءعلي الکفار، يعني رحماء بينهم، اين انتقادي است که در سياست خارجي به بحث علاقه دولت به تعامل با همه وارد مي کنيم و در سياست خارجي به لحن پرخاش و تندي و شدتي که در خصوص منتقديني که لااقل برادر ديني محسوب مي شوند!!
عليکم السلام .
کجاي عرض بنده بود نهاد هاي مدني نباشد ؟ حالا بمونه در فرمايش شما و بتبع شما از فقهايتان مسجد نباشد مثل روز آمده !
تعجب نفرماييد ! باور کنيد که آمده ! چراکه مسجد در کنارش محل اجتماعي ديگري را ، حتي (مسجد) ضرار راهم بر نمي دارد ! چه رسد به بقول شما ها مثلا : امور مساجد ، رو که مساجد تحت اون باشه !
حالا خوبه که بنده بجاي خانه ، مسجد و خونه ي خدا ، نگفتم : نماز !
اونوقت شما ها چي ميفرمودين !؟
چراکه راهکاري که ، اگر هنوز هم اصرار دارين که عرضه کنم ، در يه کلمه ( نماز ) ه .
که در همون خدا به آدم ( القا) کرده ، بعد (کل ) اسماء ، بعد ... مالک يوم الدين ، ... ، در همون نماز .

پاسخ

سلام، اين که فرموديد مثل روز اومده مثلاًکجا؟!! ولي شما جابه جاي متن هايتان از کلمه ي غرب طوري استفاده کرده ايد که هرچيز غربي اعم از هر تفکر و هر نهادي ضد اسلامي و غيراسلامي است.راهکار تشکيل حکومت اسلامي نمازه؟!!!! اگر به نماز باشد که وهابيا از ما نمازهاشون محکم تره!!! البته شکلاً! شما برادر بايد راهکار را دقيقتر اشاره کنيد، مثلاً بگوييد چطور با نماز يا مسجد مي خواهيد يک حکومت با ابعاد کاملاً اسلامي تشکيل بدهيد....
عليکم السلام ، اصرار !؟ شما فرمودين داري ؟ بنده هم پاسخ دادم ، خب بله الان ميشه گفت اصرار دارين .
عرض کردم دين يعني اسلام راهکار داره ، راهکارم همونه که پيامبر صل الله عليه و اله و سلم وقتي وارد مدينه شده به امر خدا اونو انجام داد ، نه بخانه يکي رفت و نه مثلا به بهشت زهرا ، مدرسه علوي ووو ، بلکه اونجا که شتر ايشان زانو زد ، همونجا رو مقر حکومت قرار داد و در همونجا هم زندگي کرد تا از دنيا رفت .
بعبارت ديگه راهکار اجتماعي دين خانه ، مسجد و خانه ي خداس ، نه نهاد هاي مدني غربي که متاسفانه جمهوري اسلامي ايران هم از آن استفاده ميکنه براي حکومت و زندگي اجتماعي .
اينو بنده در وبلاگم با تو ضيح بيشتر گفته ام ، و پيش از اين فضا ، فضاي ايتنرنتو ميگم ، کتبا هم براي هرکه که توانسته ام نوشته ام و شايد شما سري به وبلاگ بنده نزده باشيد و خبر نداشتهع باشيد ، ولي بعنوان مثال دبيران که بي خبر نيستند !
پاسخ

سلام مجدد، صحبت شما کامل نيست، عباراتي مانند مسجد باشد و نهادهاي،مدني نباشد عرضه کننده يک نوع حکومت آنهم حکومتي که براي زمان غيبت امام زمان مناسب باشد نيست، اين توقف شتر يا مسجد نبود که يک حکومت تشکيل داد بلکه شاکله حکومت اتصال مستقيم به وحي بود و مقام عصمت، مقولاتي که در زمان غيبت وجود ندارد و در اين نظام بز اساس آنها برنامه ريزي شده است تا عدم اتصال مستقيم به وحي موجب بروز انتخاب اشتباه و خودکامگي نگردد.
عليکم السلام
بنده نگفتم ، در فرمايشات شما آمده بود ، بنده فقط در رابطه با استفاده از تجربه ي غربي ها و منجمله آمريکا و فرانسه بود که گفتم اينا عقلاي شما هستند .
اما تجربه ، بنده که عرض کردم هنوز تجربه نکرده ام و نکرده ايد جمهوري رو ، چه رسه به اسلاميش ، شما ، يعني فقهاي شما جمهوري رو تجربه شده گرفته اند ! شما هم تابع ايشان ، برا همين در اينجا پياده نميشود ! مگر همونطور که درغرب و مثلا آمريکا پياده شده ! و بعنوان نمونه جمهوري از جمهور اونجا مثلا سياهي بدست پليسش کشته ميشه ! و جمهوري از جمهورشم که براي اعتراض ميان بيرون باهاشون همونطور برخورد ميشه که در خبرها اومده و ...
خب جمهوري يعني اين ؟ يا اينکه در ايران پياده شده ؟ فقط يادتون نره که بنده ايراني هستم و پيش از جمهوري اسلامي هم در ايران زندگي مي کردم ! حالا جمهور ما يعني خانواده ي خانه ي ما بمونه ، که کجاي جمهوري مورد ادعاي شما قرار داريم ؟ و بعبارت بهتر "تعريف" شديم ؟
بله ، بنده که نه ، دين يعني اسلام در اين زمينه حرف داره ، و يادتونم نره که قبلا گفتم فقط و فقطم دين حرف داره ! حرفي که نه تنها بنده يا شما برادر گراميم ، بلکه خانوادگيم در آن "تعريف " شده است ، چيزي که هيچ جاي دنيا تجربه نکرده اند علما و دانشمندان شما منجمله فقهاي دربست مورد قبول شما ! و اونم فقهاي ديني شما !
پاسخ

سلام عليکم، من نمي دانم چرا علي رغم اصرار حقير، به جاي اين که راه کار پيشنهادي تان را ارائه کنيد صرفاً به بحث جمهوريت و محکوم کردن آن و البته فقهاي ما!! و البته شيعيان مي پردازيد؟!!!! شما که ما شاءالله در دين گويا تبحر خاصي داريد چرا راهکار مورد نظرتان را ارائه نمي فرماييد؟!!!
با عرض ادب و سلام مجدد
اصلا برادر خدا رو هم ول کنين ! خود شما وقتي خواستين حکومت راه بيندازين ، از خودتون نپرسيدين چجوري يا چه شکلي ؟
خب نه ! اگه هم پرسيده باشين دايره ي جواب اشکال رايج در دنيا بوده و از ميون اونا شکل جمهوري رو انتخاب کردين !
بعدشم ، حتي از مردم خودتونم نپرسيدين آي مردم (من) ! شما نظري ندارين ؟! بعدشم اوني که انتخاب کرده بودين به راي مردم گذاشتين ، البه طبق مثبت و منفي خودتون که بگن : (آري يا نه ) ، دستانش جز اينه ؟
منکه يادم مياد همينه و ما هم که منطقمون يه رقميه گفتيم : آري ! نه اينکه مثل پدر نه يعني ابليس بگيم نه .
ولي شما تا حالا که نتونستين پيادش کنين ! و منکه فکر نمي کنم پياده کردني باشه ! يعني نمونه اي پياده شده در دنيا که تا حالا نداشته ! حتي در آمريکا و فرانسه که فکر مي کنم مقصود شما از عقلا اينا باشن !
همينا که دستشون تا مرفق تو جنگ با ما آلودس ، همينطور در غزه ! همين عقلاي شما !
پاسخ

سلام مجدد، يقينا اگر کسي چند بار به اين وبلاگ اومده باشه ميفهمه که من به غرب و آمريکا نميگم عقلا و البته از تجارب بقيه و حتي غربي ها خودم رو بي نياز نمي دونم و البته اين که ما شکل حکومت مون جمهوري نيست بلکه جمهوري اسلاميست، و باز هم اينکه اگر به زعم شما مشکلات از همين جمهوريت باشه بايد بدونين که بدون جمهوريت اين نظام احتمالا به مراتف مشکلات بيشتريي ميداشت والبته براي بار چندم ميگم شما پيشنهادتان رو صريح مطرح کنيد شايد هم اصلا بهتر بود و ماهم قبول کرديم، اين که فقط محکوم کنيم بي آنکه راهکار داشته باشيم به چه دردي مي خورد؟؟
اصلا چرا بقول ما ترکها راه دور بريم ؟! باغچه نزديک !
اگه خدا شما هم بياد بگه حکومت راه بيندازيد و نگه چه شکلي ! ميگم اخدا چه شکلي ؟! نه اينکه برم مثلا به شکلي که بشر گفته حکومت راه بيندازم و اسمشم بذارم حکومت خدايي ! مثل شما ، يعني فقهاي شما رو ميگم !
فکر مي کنم الان ديگه بريد تو فکر ! ان شاءالله نعمت فکر و انديشه داده به شما هم برادرم .
پاسخ

برادر همه که نمي تونن مثل شما از خدا بپرسن چجوري، بلکه بايد از منابع و احاديث موجود نهايت استفاده را بکنن و بعدش اگر جايي دستشان خالي بود از عقل و تجارب بقيه بشر استفاده کنن.
بله ، همونطور که پيامبر فرموده دنبال علم بريم ولو به چين ، کتاب هم تفقه فرموده ، ولي تفقه دين ، نه هرچيزي که اسمشو بذارن دين ! مثلا همين دين سياست که نظريه ي شکل حکومتم داره و رفتن اون شکلو آوردن به نام دين در کشور ما گذاشتن بنام جمهوري اسلامي ! و لابد اگه يکي هم مثل بنده بياد بگه چرا ؟ بقول شما فردا به امام زمانم ميگه چرا ؟
خيالتون راحت بکنم ! اگه امام زمان شما هم بياد بگه جمهوري و حتي اسلاميشم ، بله بنده ميگم چرا ؟ مگه توي امام زمان خودت شکل حکومت نداري ؟ نظريه ي سياسي نداري ؟ ووو ؟
حالا راضي شدين ؟! ديگه چه برچسبي مي تونين رو کنين ؟
ولي کنين برادر ! يه کم فکر کنين !
پاسخ

سلام من نگفتم اين شيوه حکومت بهترين شيوه است اما اين حکومت برآمده از نظرات فقهي فقيه دوران حضرت امام خميني است بماند که گويا شما خودتان را از ايشان فقيه تر ميدانيد!! در هر صورت وظيفه ما عمل به تکليف است که در زمان غيبت تبعيت از ولايت فقيه و در زمان ظهور از امام زمان است و هيچ اما و اگري هم نخواهم داشت، ان شاء الله.
برا اينکه بعد نفرماييد کجا محصور فرموده ايد ؟ و مثل شما برچسب نزده باشم ! همون که در انحصار مثلا فقها و علم فقه کرده ايد ! اونم فقهي که نظر سياسي براي شکل حکومت نداره ! در حاليکه در دين ، و فقط هم دين ! براي شکل حکومت نظريه هست ! و اصلا نظريه دادن يعني دين داشتن !
نمونش مثلا سلمان علي عليه السلام وقتي که برا حکومت رفت به مدائن به اون شکل عمل کرد ! نه اينکه بياد مثلا "دولت" تعيين بکنه و ... ! به شکل شما ! بلکه به شکل دين ! ديني که از پيامبر خدا گرفته بود ، نه از مثلا غرب و مثلا فرانسه و يا مثلا آمريکا ! با تفقه در علم سياست اونا ! مثل فقهاي شما !

پاسخ

حضرت سلمان مستقيماً از سوي حضرت علي انتخاب شدند و اين خصيصه يعني انتخاب از سوي امام معصوم در حال حاضر ميسر نيست پس مقايسه شما اشتباه است.
با عرض ادب و سلام مجدد
بله پيامبر فرموده علمو حتي از چينم شده بريم ياد بگيريم ، ولي فرموده علمو ، نه هرچي که اسمشو بذارن علم ، مثل علم سياست ، که يکي از نظراتش جمهوريست و گويا شما خبر ندارين که همون علما و دانشمنداني که فرمودين ، وقتي شکل حکومتي در کتاب و سنت نيافتن ! رفتن از فرانسه و بعد هم آمريکا آوردن !
درضمن بنده کي گفتم که از علم بي نيازم !؟ يا در جستجويش نيستم ؟ و مثل شما هم محصورش کرده ام ؟!
پاسخ

سلام و تشکر از نظرتون، شما با هر چيزي که نمادي از اسلام نباشد مخالفت مي فرماييد و البته حکومت ما حکومتي متناسب با زمان غيبت است ولي اصل و محتوايش با اسلام مشروعيت يافته و ظاهرش نيز به مقبوليت مردم و آراي ايشان مزين است.
با سلام مجدد ، راستي از کجاي عرض بنده برداشت فرموديد که بنده را : " منتقد" و شايدم مخالف ، و شايدم مخالف امام زمان ناميديد ؟! شما که هراسي نداريد ! مثل بقول شما رييس جمهورتان !
حالا بماند معني نقد در کتاب لغت شما ، که سره و ناسره داره ! مثل مثبت و منفي منطق علم و دانش شما !
و بازم بماند که منطقتان هم از قضا غربيست ! چه يوناني آن و چه جديدش ! و مثل شکل حکومت شماست ! يعني از غرب گرفته شده ! شايد اين را هم چون در دين يعني کتاب و سنت نداريد از غرب گرفتين !
و بازم بماند که ، چي ؟ اگه گفتين ؟! مثبت و منفي يا منفي و مثبت جديدش ، کدام اول شخص و کدوم دوم شخصه ؟ و کدوم دومي رو : "تنفيذ" مي کنه !؟ مي دونم که نمي دونين ! در منطق قديمتون مثبت و دو جديدش منفيه که دومي رو تنفيذ مي کنه !
وبازم بمونه که فازي يا خاکستري ايندو رو نيز گفته اند که منطق قرآنه !؟ و کک شما که نه ، هيشکي در جمهوري اسلامي شما هم نگزيد ! حتي کک شخص اولش !
پاسخ

من شما را مخالف امام زمان نناميدم ولي در زماني که حکومت مشروعي به نام جمهوري اسلامي بر اساس نظرات فقهي فقهاي بزرگي مانند امام خميني بنا نهاده شده است وقتي شما مشروعيت را منکر مي شويد اين احساس خطر مي رود که در زمان ظهور نيز با مشروعيت برخي از احکام حکوميت ظهور مشکل پيدا کنيد، در هر صورت اگر شما مسلمان هستيد و رهروي پيامبر اکرم بايد بدانيد که در آموختن حکمت و علم نبايد محصور به چين و غرب و ... شد و البته اسلام ملاک تشخيص درست و غلط هر علم و حکمتي است، اسلامي که به معصوم وصل باشد و غلوم غربي و شرقي نيز در قاموس اسلام اينقدر محترمند که براي آموزش آنها بايد مهاجرت کرد و جهد کرد نه اين که مثل شما دوستان که تازه کسري از علم پيامبر را هم نداريد خودتان را از تمام حکمت ها و علم ها بي نياز مي دانيد.....
عليکم السلام اول ، در ثاني الحمدلله که مشکل در متن نبود و ممنون ، اما شخص اول و دوم ، خب حالا کدوم يکي از اين دو نماينده ي جمهوري و ديگري اسلاميست ؟ بازم ناگفته نمونه که بروزن جمهوري اسلامي عرض شد .
در مورد ظهور هم فقط عرض شود که ما با جمهوري اسلامي در انتظارشان نيستيم ! يعني نمي توانيم باشيم ! ان شاءالله به سيره جدشان زمينه ساز خواهيم شد ، نه به شکل بشري و اونم غربي و تازه فرانسوي يا آمريکايي اون ! جمهوري رو ميگم !
مگر اينکه ما هم مثل شما دستمان خالي باشد از شکل حکومت و تازه بريم از غرب و اونم فرانسه الگو بگيريم ! که شکر خدا خالي نيس !
پاسخ

سلام، خود رهبري که به صورت غيرمستقيم توسط مردم و مستقيم توسط فقهاي مورد اعتماد مردم انتخاب مي شود هم نماينده ي جمهوريت است و هم نماينده ي اسلاميت و همين طور رئيس جمهور که توسط مردم انتخاب و توسط رهبري تنفيذ مي شود هم هم نماينده ي اسلاميت نظام است و هم نماينده ي جمهوريت آن. و اما من نمي دانم شما در چه فضايي صحبت مي کنيد، آيا در زمان غيبت امام معصوم معتقديد که هيچ حکومتي توسط مسلمين تشکيل نشود و يا اين که شيوه ي بهتري سراغ داريد که مطرح نکرده ايد. در هر صورت همين شيوه ي حکومت جمهوري اسلامي که مبتني بر اصل فقي ولايت فقيه بنا شده است در زمان غيبت شيوه ي مشروعي است که انصافاً نبايد آن را غربي و فرانسوي و ... ناميد. و ....
با هزاران تأسف بايد گفت که فاصله‌ي ميان حرف تا عمل شيخ حسن روحاني، بسيار زياد و باورنکردني است! چگونه مي‌شود که شخصي از بستن دهان منتقدان، به خدا پناه ببرد ولي درعمل و براي بستن دهان آنها از برچسب‌هايي مثل «کم‌سواد» و «افراطي» استفاده کند؟ وقتي بالاترين مقام اجرايي کشور، منتقدين را «بزدل» مي‌نامد و براي آنها «رفتن به جهنم» را تجويز مي‌کند آيا در چنين شرايطي، سخن از بازگذاشتن فضاي نقد -حتي براي دانش‌آموزان- ادعايي گزاف و مضحک نيست؟ تعجب و تاسف‌آور اينکه آقاي روحاني در توصيف جنايتکاري مثل اوباما از لفظ «مودب» و «باهوش» استفاده مي‌کند ولي منتقدين دلسوز داخلي را بزدل و کم‌سواد مي‌نامد!
پاسخ

سلام، متأسفانه همين است که شما مي گوييد....
   1   2      >